בורקיטס גבינה ועגבניות מיובשות טבעוני – עם דפי אורז – ללא גלוטן

אחד הטריקים שלי להכניס יותר חלבון לתזונה הוא להכין גבינות על בסיס סויה. במקרה הזה, הבסיס לגבינה שלי הוא טופו משי. העגבניות המיובשות מוסיפות לו טעם מושלם והופכות את המרקם למעט יותר יציב. מה שמושלם בתור מילוי או בתור ממרח על סנדוויץ׳.
אני אוהבת את הבורקיטס שלי בצורה קצת פחות שגרתית. יש לזה סיבה! בגלל שהבצק בעצם לא בצק עלים אלא דפי אורז, הקצה של הבורקיטס מקבל קראנצ׳ היסטרי! ניסיתי בעבר להכין בורקיטס בצורה קצת יותר סטנדרטית, אבל בעיניי היא מאבדת את הקראנצ׳.
רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של המתכונים ולהישאר מעודכנים? בואו איתי לאינסטגרם 🙂
לפני שאתם שואלים במה אפשר להחליף את העגבניות המיובשות, תקחו בחשבון שהן תורמות מאוד לטעם ובעיקר למרקם! במידה ובחרתם להחליף אותן במשהו אחר, תצטרכו לקרר את הבלילה לפני המילוי כדי שהיא תתייצב. ותצטרכו להוסיף עוד תבלינים כמו מיץ לימון ומלח.
העגבניות המיובשות תורמות כאן גם חמיצות וגם מליחות באופן טבעי. ולכן אני ממליצה כמובן להכין את הבלילה לפי ההעדפה שלכם. תטעמו תטעמו תטעמו.
המתכון הזה כמובן מושלם לשולחן שבועות טבעוני 🙂 כל כך טעים ומפתיע! תהנו!
הסדנאות של מאי התמלאו במהירות שיא! אז הנה הרשימה לסדנאות יוני. אפשר להירשם כאן! מוזמנים :)הפעם יש כאן סדנת שקשוקה מולקולקית מטורפת !!!
בואו נלמד איך מכינים בורקיטס במילוי גבינה ועגבניות מיובשות טבעוני ללא גלוטן
כמות: 20 בורקיטס
זמן הכנה: 20 דקות הכנה+35 דקות אפיה
- 5דפי אורז עגולים/מרובעים
- 1חבילת טופו משי סגול/כחול
- 100 גרםעגבניות מיובשות (עדיף לא בשמן)
- 2 כפותפתיתי שמרי בירה
- 2 שינישום
- 2 כפותשבבי בצל
- מלח+מיץ לימון לפי הטעם
- מעטשמן זית לשימון
- קישוטים
- תערובת אברית׳ינג בייגל (אפשר להזמין מאייהרב)
- או שומשום/קצח/מלח גס/ שבבי בצל/שום גבישי
הוראות הכנה
את כל תהליך ההכנה ניתן לראות בסרטון כאן
בבקשה לקרוא את הדגשים בהקדמה להחלפות אפשריות
מדליקים תנור על טמפרטורה של 200 מעלות
מניחים את כל רכיבי המילוי (טופו, עגבניות,שמרי בירה, שום ושבבי בצל) בבלנדר
מדליקים עד לקבלת ממרח חלק ומניחים בצד
מרטיבים דף אורז בקערה או מתחת לכיור כמו שרואים בסרטון
מניחים את דף האורז על קרש חיתוך וחותכים ל 4 חתיכות בעזרת סכין
ממלאים כל חלק בכפית של המילוי ומקפלים לצורה הרצויה
מניחים את הבורקיטס על מגש תנור מרופד נייר אפיה
משמנים עם מעט שמן זית מעל
מפזרים תערובת תבלינים אברית׳ינג בייגל/תבלינים לבחירתכם
מכניסים לתנור לאפיה של כ 35 דקות עד שמזהיבים והופכים קראנצ׳יים
בתיאבון 🙂
אם אהבתם את המתכון הזה של בורקיטס במילוי גבינה ועגבניות מיובשות טבעוני, ללא גלוטן, אולי תאהבו גם את המתכון הזה של בורקס דפי אורז במילוי פירה בטטה ופטריות 🙂
היי נטליה, את תמיד הבחירה הראשונה שלי למתכונים ועל זה קודם כל אני אגיד לך תודה!! לצערי הפעם זה פשוט לא הצליח, ברמה שאפילו לא הצלחתי להציל את זה וזרקתי הכל לפח. לצערי התערובת למילוי יצאה פשוט לא אכילה (לא המשכתי הלאה להכנת הבורקס עצמו). אולי משהו בעגבניות המיובשות? השתמשתי בכאלו שקניתי בסופר, הן באות באריזה עטופה בנייר שקוף. הטעם שלהן היה דומיננטי ומריר. פעם ראשונה שאני משתמשת בעגבניות מיובשות (למרות שאני אוהבת את הטעם בממרחים וכאלה), השריתי אותן במים חמים לכמה דקות. באילו עגבניות את משתמשת? מה עשיתי לא נכון? 🙁
אוייי נופר 🙁 איזה באסה! תמיד יש הבדל בעגבניות המיובשות, אבל מרירות זה משהו שלא אמור להיות שם. אני בדרך כלל קונה את של תבואות שמגיעות בשקית ואקום. לא באמת צריך להשרות אותן. ממש מצטערת על החוייה הזאת 🙁
לא נורא אהובה, הכל טוב. אנסה שוב עם העגבניות שציינת, יכול להיות גם ששלי פשוט היו ישנות מדי.
את הכי אלופה שיש ואני חולה על המתכונים שלך, כנראה באמת משהו בעגבניות שקניתי או הזמן שעבר מאז שהן ישבו לי במקרר. אבל שטויות!! לא קרה כלום. תודה רבה על התגובה ובכללי על כל המתכונים הנהדרים 🙂
<3 <3 <3
היי,
האם יעבור טוב חימום אחרי כמה שעות?
אכין בבוקר ואגיש בצוהריים.
תודה
בהחלט אפשרי
שלום
תודה על המתכונים!
אם טופו רגיל לא יעבוד?
תודה
היי הדר 🙂 יעבוד במקרה הזה. רק תצטרכי להוסיף טיפה נוזלים כדי להביא למרקם קרמי. אז תוסיפי מים 🙂