בורקיטס טבעוני עם גבינת קשיו בטעם שום-שמיר ובטעם זיתים

היי חברים 🙂 אז הנה מתכון שאני מכינה לפחות פעמיים בחודש עם מילויים שונים. בעיקר לבראנצ׳ כייפי. בורקיטס טבעוני עם גבינת קשיו. במקרה הזה יש כאן שני סוגים. גבינת קשיו בטעם שום שמיר וגבינת קשיו עם זיתים.

עשיתי השבוע סקר בסטורי באינסטוש ואתם בחרתם באופציה של גבינת קשיו זיתים. בפועל, אני תמיד אעדיף את השום שמיר, לכן היא גם מופיעה כאן.

רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של המתכונים ולהישאר מעודכנים? בואו איתי לאינסטגרם 🙂

את הגבינות של מילוי הבורקיטס, אפשר כמובן לאכול איך שהן. בלי צורך למלא שום דבר. אפשר למרוח על לחם, אפשר להפוך לרוטב לפסטה. הכל הולך. גבינת קשיו עבורי וכנראה עבור הרבה מכם, היא לא משהו חדש. אבל בתחילת הטבעונות, לא הצלחתי להגיע איתה לטעמים מאוזנים באמת.

אז אין באמת צורך לרוץ לקנות גבינה טבעונית קנויה. למרות שיש כאלה מאוד מאוד מוצלחות בחנויות. אפשר להכין בקלות בבית. ולשלב בה איזה טעמים שאנחנו רוצים. כמובן שאפשר להכין את המילוי גם עם גבינת סויה או אפילו טופו. אבל משהו בגבינת קשיו תמיד יותר מפנק. היא תמיד קרמית בטירוף. ובאפיה, המרקם הזה יוצא אפילו מוצלח יותר.

האופציות למילוי שהצעתי כללו גם גבינת קשיו טבעונית עם עגבניות מיובשות ובזיליקום (מתישהו נגיע אליה) וגם גבינת קשיו טבעונית עם בצל מטוגן. ואיכשהו, עדיין בחרתם את הקלאסיות. את הזיתים ואת השום-שמיר. החלטתי לפנק 🙂 אז יש כאן את שתי האופציות.

הבורקיטס הטבעוני שלי עשוי מקמח כוסמין. וכן, יש גם אוםציה לקמח כוסמין מלא. תקראו את ההערות בסוף הפוסט. הבצק יוצא כל כך פריך וכייפי. לגמרי מתפצפץ בפה. והשילוב עם גבינת הקשיו הקרמית הוא מושלם!

לוח סדנאות דצמבר 🙂

בואו נלמד איך מכינים בורקיטס טבעוני עם גבינת קשיו בטעם זיתים ובטעם ושום-שמיר

ערכים תזונתיים לבורקיטס:
חלבונים-3.5 גרם
פחמימות-14.5 גרם
שומנים-1.3 גרם
ברזל-1 מ״ג 
סידן-16 מ״ג
קלוריות-112 קק"ל

זמן הכנה: 40 דקות כמות: 12 בורקיטס

רכיבים:
בצק:
2 כוסות קמח כוסמין לבן
1/2 כפית מלח
1/4 כוס שמן זית
1/2 כוס+2 כפות מים רותחים

גבינת קשיו זיתים:
1 ו 1/2 כוסות קשיו מושרה ללילה (תשרו כמה שיותר זמן)
1/4 כוס מים 
1 כף פתיתי שמרי בירה
מיץ מלימון שלם
1/2 כוס זיתים ירוקות קצוצים
1 שן שום כתוש
מלח לפי הטעם

גבינת קשיו שום-שמיר:
1 ו 1/2 כוסות קשיו מושרה ללילה (תשרו כמה שיותר)
1/4 כוס מים
2 שיני שום כתושות
1/2 כוס שמיר טרי קצוץ
מיץ מלימון שלם
1/2 כף פתיתי שמרי בירה
מלח לפי הטעם

להברקה: חלב סויה לא ממותק
שומשום שחור לקישוט

הוראות הכנה

מערבבים את כל רכיבי הבצק בקערה לשים עד לקבלת תערובת אחידה ועבידה מניחים בצד ומכסים במגבת עד שמכינים את גבינת הקשיו בהתאם לגבינה שבחרתם להכין שמים את כל רכיבי הגבינה בבלנדר פרט לשמיר ופרט לזיתים מדליקים עד לקבלת בלילה חלקה יתכן ותצטרכו להסיף עוד מים, תלוי בחוזק של הבלנדר מעבירים את הבלילה החלקה לקערה מוסיפים לגבינה את רכיב התוספת (שמיר או זיתים) מערבבים היטב ומניחים בצד מדליקים תנור לטמפרטורה של 190 מעלות מרדדים את הבצק לעובי הרצוי. רידדתי לכ 4 מ״מ. קורצים עיגולים מהבצק בעזרת כוס או בעזרת קורצן העיגול בקוטר של כ 8 ס״מ ממלאים כפית של מילוי בכל עיגול מרטיבים מעט את קצוות הבצק מקפלים את הבצק לצורת בורקיטס ולוחצים עם האצבעות על הקצוות אחרי שכל הבורקיטס מוכנים, לוחצים בעדינות בעזרת מזלג על הקצוות מרפדים מגש תנור עם נייר אפיה, אפשר לשמן מעט, אך לא חובה מניחים את הבורקיטס על המגש מברישים עם מעט חלב סויה ומפזרים שומשום מעל מכניסים לתנור לאפיה של 25 דקות אם רוצים אותם שחומים יותר, אפשר להעלות את הטמפרטורה ל 200 מעלות בעזר דקות האחרונות מגישים עם איזה ממרח שרוצים (אני מאוד אוהבת עם פסטו או עם צ׳ימיצ׳ורי) או בלי בתיאבון 🙂

הערות

  1. במידה ורוצים להשתמש בקמח כוסמין מלא, במקום 1/2 כוס מים רותחים משתמשים ב 3/4 כוס מים רותחים
  2. ניתן בגבינת קשיו זיתים להחליף את הזיתים בכמות דומה של עגבניות מיובשות קצוצות ולהוסיף חופן בזיליקום קצוץ
  3. ניתן להכין את הגבינה על בסיס טופו, באותה הדרך. במקרה הזה כדאי להשתמש בטופו רך ולהוסיף עוד מיץ לימון וכמות גדולה יותר של מלח

אם אהבתם את המתכון הזה של בורקיטס טבעוני במילוי גבינת קשיו בטעם זיתים ושום שמיר אולי תאהבו גם את המתכון הזה של בורקיטס טבעוני ללא גלוטן 🙂

 

3 תגובות

  1. יצא מעולה!!! המילויים פשוט מושלמים, אפשר לאכול אותם בכפית. עשיתי עם קמח כוסמין מלא כי לא היה לי לבן, יצא טעים 🙂 פעם הבאה אנסה טיגון במקום אפיה, נראה לי שיכול לצאת אפילו עוד יותר טוב (ומושחת!).

    תודה רבה על מתכונים מעולים!

  2. הכנתי ויצא מושלםםםםם!! הכנתי פעמיים, פעם עם קמח כוסמין מלא ופעם עם קמח רגיל – שתי הגרסאות נפלאות. הגבינות יצאו פשוט חלומיות! המון תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share on facebook
Share on twitter

רוצה להירשם לסדנה טעימה?

10% הנחה על קערת דונאבה

הנחה של 10% באתר קטרינה טיפוח אורגני- קוד VEGANATI

15% הנחה בשימוש בקוד NATALIA-R1XK

למתכונים שלי באתר תיאבון בריא

מוזמנ/ת לקבוצה הטבעונית הכי טעימה שיש
עם המון מתכונים, המלצות למסעדות ומוצרים ועוד
בוא/י להיות חלק מהקהילה