עיג׳ה/ערוק טבעוני – לביבות ירק טבעוניות אפויות

אחד הדברים האהובים עליי כשיש מלא ירקות במקרר וחוסר חשק מוחלט לעבוד קשה, הוא להכין עיג׳ה. הרעיון? לגרר את הירקות, להוסיף כמה שיותר ירוקים ויאללה לתנור.
מתקבלות לביבות טבעוניות מזינות וטעימות טעימות. בגירסה הלא טבעונית נהוג להוסיף להן ביצה, אבל כמובן שעשיתי כאן טריק קטנטן. חלקככם כבר מכירים את הקאלה נאמק. מלח הודי שחור שיש לו ריח וטעם ביצתי.
אז בשביל ההדבקה והייצוב של הקציצות השתמשתי בקמח עדשים. כדי לתת את הנגיעה הקטנה של הטעם הביצתי, השתמשתי בקאלה נאמק. זה ממש לא חובה כמובן, אבל בהחלט הכי קרוב למקור שיש.
רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של המתכונים ולהישאר מעודכנים? בואו איתי לאינסטגרם 🙂
אני מכירה את הלביבות האלה מהילדות שלי (מבית של חברה אהובה) וכשעברתי לטבעונות הן היו אחד המאכלים הראשונים שהכנתי. כמובן שהגירסה שלהן הלכה והשתכללה עם השנים ולפניכם הגירסה האהובה עליי.
אם זאת לא פעם ראשונה שלכם כאן בבלוג ואם אתם עוקבים אחרי העמוד שלי באינסטגרם, אתם יודעים שאני מעדיפה בלי טיגונים. אז כאן העיג׳ה הטבעונית שלי אפויה! ובאמת שזה לא פחות טעים 🙂
תכירו כמה החלפות אפשריות למתכון הזה. את הירקות אפשר להחליף בירקות אחרים שיש במקרר. למשל: קולורבי, בטטה, דלעת או דלורית. את הירוקים אפשר להחליף לבחירתכם. אפשר עשבי תיבול שונים, אפשר תרד, מנגולד, קייל.
את קמח העדשים ניתן להחליף בקמח חומוס/קמח סויה, קמח שיבולת שועל (בעיניי פחות מתאים מרקמית) או אפילו קמח לבן או מלא. העיקר לסחוט טוב את הנוזלים של הירקות.
את כל המתכונים הכי מוצלחים שלי, תוכלו למצוא אצלי בספר המתכונים 🙂 אנחנו מתקרבים לחגים, והוא יהיה המתנה המושלמת עבורכם או עבור מי שאוהבים. אפשר להזמין כאן 🙂
עיג׳ה/ערוק טבעוני – לביבות ירק טבעוניות אפויות ללא גלוטן
כמות: 11 יחידות
זמן הכנה: 15 דקות עבודה + 25 דקות אפיה
- 1 תפוחאדמה בינוני
- 1 קישואבינוני
- 1 גזרבינוני
- 1 בצללבן
- 4גבעולי בצל ירוק
- 1 כוספטרוזיליה קצוצה
- 3עלי מנגולד גדולים
- 6 כפותקמח עדשים
- 1 כפיתשטוחה כורכום
- 1/2 כפיתקאלה נאמק (מלח הודי שחור) - אופציונלי
- מלח לפי הטעם (כפית שטוחה הספיקה לי)
- מעטשמן זית לריסוס מעל
הוראות הכנה
את כל תהליך ההכנה אפשר לראות בסרטון כאן
מומלץ מאוד לקרוא את ההקדמה להחלפות אפשריות ודגשים חשובים
מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות טורבו
מגררים גזר, תפוח אדמה, בצל וקישוא וסוחטים היטב מנוזלים בעזרת בד טטרה/מגבת נקיה
קוצצים פטרוזיליה, בצל ירקות ומנגולד ומערבבים הכל יחד בקערה עם הירקות המגוררים
מוסיפים את התבלינים ואת הקמח ומערבבים היטב בעזרת הידיים
מרפדים מגש תנור עם נייר אפיה ומשמנים עם מעט שמן זית
משמנים את הידיים ומכינים לביבות
מרססים מעט שמן זית מעל ואופים בתנור כ 25 דקות (עד שהתחתית של הלביבות משחימה)
אין צורך להפוך באמצע
בתיאבון 🙂
אם אהבתם את המתכון הזה של עיג׳ה/ערוק טבעוני ללא גלוטן, אולי תאהבו גם את המתכון הזה של לביבות זוקיני טבעוניות 🙂