דובשניות טבעוניות ב 6 רכיבים – עוגיות מושלמות לראש השנה

המתכון הזה מאוד מגוון ואפשר לעשות המון החלפות של מצרכים במצרכים אחרים שאולי יותר נגישים עבורכם. הנה מספר דגשים והחלפות אפשריות:
רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של המתכונים ולהישאר מעודכנים? בואו איתי לאינסטגרם 🙂
- את סוכר הקוקוס ניתן להמיר בסוכר חום כהה דביק. הוא אפילו ישפר את המרקם עוד יותר.
- את הטחינה ניתן להמיר באותה הכמות בחמאת שקדים או ברסק תפוחים.
- את הקמח הלבן ניתן להמיר בקמח כוסמין לבן באותה הכמות. או בקמח כוסמין מלא אך במקרה כזה יש להוסיף עוד 2 כפות רסק תפוחים.
- האפיה היא על חום עליון ותחתון. לא טורבו! יש להקפיד על זמני האפיה. העוגיות צריכות לצאת רכות מעט מהתנור ולהתייצב אחרי האפיה.
- את הסילאן ניתן להמיר במייפל או בסירופ אגבה. זה משפיע מעט על הטעם אך עדיין מתקבלת עוגיה טעימה מאוד.
- ניתן להמיר את שמן הזית בכל שמן צמחי אחר, פרט לשמן קוקוס. שמן הזית כן מורגש מעט במתכון.
אני הכי אוהבת מתכונים קלילים כאלה של מעט רכיבים בקערה אחת. ועוד כאלה שאפשר לשחק עם הרכיבים שלהם בהתאם למה שיש במקרר.
הסדנאות של ספטמבר התמלאו במהירות שיא! אז הנה הרשימה לסדנאות אוקטובר. אפשר להירשם כאן! מוזמנים 🙂
בואו נלמד איך מכינים דובשניות טבעוניות – עוגיות טבעוניות מושלמות לראש השנה
כמות: 12 עוגיות
זמן הכנה: 10 דקות הכנה מקסימום+12 דקות אפיה
- 1/3 כוססילאן טבעי
- 1/3 כוסטחינה גולמית/רסק תפוחים/חמאת שקדים
- 1/4 כוסשמן זית/שמן צמחי אחר (לא קוקוס)
- 1/3 כוססוכר קוקוס/סוכר חום דביק
- 1/2 כפיתסודה לשתיה
- 1ו 1/2 כוסות קמח לבן/קמח כוסמין לבן
- לזיגוג
- 1/2 כוסאבקת סוכר
- 2-3 כפות מים
הוראות הכנה
את כל שלבי ההכנה ניתן לראות בסרטון כאן
מדליקים תנור על טמפרטורה של 180 מעלות (חום עליון ותחתון)
מערבבים את כל הרכיבים בקערה (פרט לזיגוג) בהתאם לסדר הרשום
מרפדים מגש תנור עם נייר אפיה
יוצרים 12 עוגיות בגודל זהה כמו שרואים בסרטון ההכנה
מכניסים לתנור לאפיה של 12 דקות בדיוק
מוציאים ומניחים להתקרר ולהתייצב על השיש
מכינים את הזיגוג על ידי ערבוב המים ואבקת הסוכר
כשהעוגיות מתקררות לחלוטין מוזגים את הזיגוג מעל לעוגיות עם כפית
בתיאבון 🙂
אם אהבתם את המתכון הזה של דובשניות טבעוניות מושלמות לראש השנה, אולי תאהבו גם את המתכון הזה של עוגת דבש טבעונית 🙂
יעבוד גם עם קמח כוסמין מלא?
אוו.. כבר כתוב שכן ופיספסתי חח 😅
היי, עם מה יוצא הכי מוצלח, רסק תפוחים, חמאת שקדים או טחינה? תודה מראש.
רסק תפוחים 🙂
מה הכוונה בסודה לאפייה? בסרטון אמרת את זה, ובמתכון רשמת סודה לשתייה. האם הכוונה לאבקת אפייה שקונים בשקיות קטנות, או סודה לשתייה (שמשמשת גם לניקיון)?
היי מאיה 🙂 זה אותו מוצר. הכוונה היא לאבקת סודה.
מתכון מעולה. תודה