קסדייה טבעונית במילוי "בשר״ טבעוני ובצל ירוק עם קמח כוסמין

המילוי כאן בכלל לא מקסיקני אבל השילוב הזה כל כך כל כך טעים! הבצק הוא בצק ספידי קליל שמכינים מהר, המילוי על בסיס שבבי סויה ותיבול מושלם. מדובר במנה שהכי כיף להגיש כשמארחים.
בפועל, בכלל תכננתי להכין כאן בורקיטס. הייתי צריכה להכין את פינת הקפה לסדנת הבישול ההודי האחרונה, ואתם כבר יודעים שמי שמגיע לסדנאות, טועם את המתכונים הבאים בבלוג.
רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של המתכונים ולהישאר מעודכנים? בואו איתי לאינסטגרם 🙂
בסופו של דבר, לא רציתי עוד מתכון בנאלי של בורקיטס ״בשר״. הרי כבר יש אחד כזה בבלוג. והחלטתי לנסות ולעשות מעשה. נרשמה התלהבות בקרב המשתתפים 🙂
שילבתי כאן פטריות ובצל ירוק במילוי. אחד השילובים האהובים עליי עם שבבי סויה. יחד עם התיבול הנכון ודרך ההכנה הנכונה, מתקבל מילוי מושלם שקצת מזכיר טעם ״בשרי״. נו לפחות איך שאני זוכרת אותו. בכל זאת, עבור יותר מ 20 שנים ללא 🙂
הסדנאות של ספטמבר התמלאו במהירות שיא! אז הנה הרשימה לאוקטובר. אפשר להירשם כאן! מוזמנים 🙂 יש כאן סדנת בישול הודי פרונטלית מהחלומות, סדנת טופו וקורס בישול בריא שלם!!!
בואו נלמד איך מכינים קסדייה טבעונית במילוי ״בשר״ טבעוני ובצל ירוק עם קמח כוסמין
כמות: כ 6 מנות
זמן הכנה: 30 דקות
- מילוי
- 1/2 בצללבן קצוץ
- 1 שןשום כתוש
- 1 כפיתפפריקה מתוקה
- 1/2 כפיתפפריקה מעושנת
- 1 כפיתכמון טחון
- 1 כפיתפטרוזיליה יבשה
- חצי חבילת פטריות שמפיניון
- 1/2 כוסשבבי סויה (יש להשרות במים עד לריכוך ולסחוט היטב)
- חצי כוסבצל ירוק קצוץ
- 1 כףרוטב סויה
- מלח ופלפל שחור לפי הטעם
- בצק
- 2 כוסותקמח כוסמין לבן/מלא
- 1 כפיתמלח
- 1/4 כוסשמן זית
- 1/2 כוסמים רותחים
הוראות הכנה
מתחילים מהמילוי
את כל שלבי ההכנה של המתכון ניתן לראות כאן בסרטון 🙂
מטגנים את הבצל, השום והתבלינים (פרט למלח ופלפל) עד שהבצל מתרכך מעט
קוצצים את הפטריות ומוסיפים למחבת
מטגנים עד לריכוך
סוחטים היטב את שבבי הסויה המושרים ומוסיפים למחבת
מוסיפים את רוטב הסויה ומטגנים כ 5 דקות
מוסיפים את הבצל הירוק, מלח ופלפל לפי הטעם
מערבבים היטב ומכבים את האש
מערבבים את רכיבי הבצק בקערה
לשים עד לאיחוד ומחלקים לשני חלקים
מרדדים כל חלק לעיגול בקוטר כ 20 ס״מ
מניחים מחבת נון סטיק על אש בינונית
שמים את אחד מעיגולי הבצק במחבת וממלאים במילוי, משאירים קצוות של כ 2 ס״מ
מורחים מים על הקצוות ומניחים את עיגול הבצק השני מעל
מטגנים כ 5 דקות עד שמשחים מעט והופכים לצד השני לטיגון נוסף
אופציה נוספת:
ממלאים במילוי כל עיגול עד לחצי הקוטר
מרטיבים במים מחצית מהעיגול ומקפלים לחצי
שתי הדרכים עובדות 🙂
בתיאבון 🙂
אם אהבתם את המתכון הזה של קסדייה טבעונית במילוי ״בשר״ טבעוני ובצל ירוק, אולי תאהבו גם את המתכון הזה של פירושקי טבעוני במילוי ״בשר״
אוהבת ,מכינה שוב,במקום במחבת,מכינה רולדה ולתנור.נהדר,בני הבית אוהבים,ביקשו,שוב,
תודה ,שבת שלום
הי
את בוגרת לי את הפינה של מה להביא בחג לארוחה אליה מוזמנת.
2 שאלות:
אפשר להחליף את הסיוה בטחון כלשהו?
אפשר במתכון הבוריקטוס עם גבינות להכין את המילוי של דפי האורז? גבינות ועגבניות מיובשות?
תודה
אפשר ואפשר :))